Tidak ada talipon lebih kurang 1 minggu di beberapa kawasan di Temerloh, dan masih lagi belum kembali...
Tetapi, apabila sampai kepada pembayaran bil - pelanggan terpaksa membayar penuh...manakah keadilan.
Ramai hari ini begantung kepada talipon untuk tujuan komunikasi...internet, dsb - dan pemotongan berterusan begini adalah sangat merugikan...dan tidak harus berlaku.
Aduan kepada pihak talipon juga tidak berguna kerana tindakan menyambung semula perkhidmatan tidak berlaku. Apa yang berlaku? Bilakah perkhidmatan akan kembali? Maklumat ini pun sukar diperolehi daripada pihak telekom.
Ingin juga pihak telekom menipu - menyatakan bahawa perkhidmatan akan kembali pada tarikh dan masa khusus - tetapi ini juga tidak berlaku...
Berbanding dengan bekalan letrik dan perkhidmatan yang diberikan oleh pihak TNB - jelas pihak Telekom jauh kebelakang...teruk sekali.
Jika pemotongan perkhidamatan adalah akibat kerja pembaikan yang dijadualkan - notis sewajarnya harus diberikan melalui notis yang dihantar terus ke rumah pelanggan...
Ya - in hanya Temerloh....in hanya kawasan kampung... Saya percaya bahawa jika berlaku di Kuala Lumpur atau Putrajaya, perkhidmatan akan kembali dalam masa beberapa jam paling lewat...
Adakah wakil rakyat tempatan akan membuat sesuatu untuk membantah tindakan Telekom...kegagalan Telekom?
Tetapi, apabila sampai kepada pembayaran bil - pelanggan terpaksa membayar penuh...manakah keadilan.
Ramai hari ini begantung kepada talipon untuk tujuan komunikasi...internet, dsb - dan pemotongan berterusan begini adalah sangat merugikan...dan tidak harus berlaku.
Aduan kepada pihak talipon juga tidak berguna kerana tindakan menyambung semula perkhidmatan tidak berlaku. Apa yang berlaku? Bilakah perkhidmatan akan kembali? Maklumat ini pun sukar diperolehi daripada pihak telekom.
Ingin juga pihak telekom menipu - menyatakan bahawa perkhidmatan akan kembali pada tarikh dan masa khusus - tetapi ini juga tidak berlaku...
Berbanding dengan bekalan letrik dan perkhidmatan yang diberikan oleh pihak TNB - jelas pihak Telekom jauh kebelakang...teruk sekali.
Jika pemotongan perkhidamatan adalah akibat kerja pembaikan yang dijadualkan - notis sewajarnya harus diberikan melalui notis yang dihantar terus ke rumah pelanggan...
Ya - in hanya Temerloh....in hanya kawasan kampung... Saya percaya bahawa jika berlaku di Kuala Lumpur atau Putrajaya, perkhidmatan akan kembali dalam masa beberapa jam paling lewat...
Adakah wakil rakyat tempatan akan membuat sesuatu untuk membantah tindakan Telekom...kegagalan Telekom?
No comments:
Post a Comment