Wednesday, July 28, 2010

Kerajaan BN Pahang telah mendiskriminasikan rakyat mengikut keturunan? Kita menunggu jawapan...

Chuah Boon Seong, ADUN Mentakab, telah hadhir di Kampung Lubuk Layang, Batu 3, Jalan Mentakab, Temerloh pada malam ini untuk mengadakan acara temu bual dengan penduduk setempat.

Beberapa soalan telah dikemukankan kepada beliau, dimana satu daripada soalan adalah:-

1- Sumbangan Tahun Baru Cina dan Deepavali untuk Warga Mas tahun 2010
Menurut YB, peruntukan sumbangan untuk warga mas telah datang daripada kerajaan Negeri Pahang, kerajaan BN.

Isu: Mengapa warga mas keturunan India menerima hanya RM100, dan warga mas keturunan Cina mendapat RM150. Ada beberaga wargamas Cina yang hanya mendapat RM100? Mengapa kerajaan 1Malaysia berdiskriminasikan orang menurut keturunan?

Jawapan: Saya tidak tahu. Saya mesti cari jawapan. Ini tidak betul. 

Soalan: Bila akan beritahu kami?
Jawapan: Jangan khuathir - you boleh hubungi saya dan saya akan memberitahu. Saya senang dihubungi - emel, talipon

Respon: Boleh terus memaklumkan kepada ketua kampung

Soalan: Ada juga warga mas yang tidak menerima jemputan atau wang sumbangan kerajaan tersebut... Masih boleh dapat
Tiada jawapan khusus - cakap ahli politik putar belit.

Sekarang, kita terpaksa menunggu untuk mendapat jawapan ADUN BN-MCA itu...

Yang nyata wang sumbangan itu datang daripada kerajaan BN Negeri Pahang - jadi persoalannya adakah kerajaan BN ini telah mendiskriminasi rakyat berasaskan kaum. Atau adakah orang bawahan yang memasukkan wang kedalam sampul surat telah memasukkan sebahagian ke salam poket sendiri - di mana lapuran polis atau MACC perlu dibuat.

No comments: