Tuesday, July 8, 2008

Untung Abdullah dari isu "Anwar-Najib-Liwat-Bunuh"...

Siapakah yang akan untung daripada isu Anwar (pe-liwat?) dan Najib (terlibat dengan membunuh) ini?

Mula-mula kita akan melihat apa yang berlaku:-

Saiful (yang membuat lapuran polis, kononnya ia telah diliwat oleh Anwar Ibrahim) telah melawat Najib Razak selepas kejadian sebelum membuat lapuran polis
- Bukan senang mahu jumpa Najib - TPM kita
- Jika Najib terlibat dalam tindakan mahu kenakan Anwar Ibrahim - dia akan pandai-pandai buat tak tahu dan tak kenal Saiful ini....?
- Selepas lapuran polis dibuat, pihak Anwar Ibrahim nampaknya terlalu cepat boleh mendapat gambar Saiful dengan orang Najib, Saiful dengan beberapa Menteri...anih...terlalu cepat

Balasubramaniam nyata pergi jumpa Anwar - kenapa sekarang? Kenapa kini apabila ada isu Anwar-Liwat itu timbul....sehinggakan marah kepada Najib telah membuat tindakan membalas dibuat cepat-cepat??? [Atau mungkin, Bala sudah lama berjumpa Anwar, dan Anwar hanya menunggu masa sesuai mengunakan 'peluru politik' tersebut]
Balasubramaniam menimbulkan isu penglibatan Najib dengan kes bunuh Altantuya (bukan cerita baru - tetapi sesuatu yang menghidupkan kembali syak wasangka penglibatan Najib sekali lagi..)
Kemudian, Balasubramanian tukar cerita dan menafikan kesemuanya dalam masa kurang daripada 24 jam - dan seterusnya Bala dan keluarga lesap begitu sahaja.
Ramai yang mengesyaki Najib yang buat perkara ini --- Najib yang terlibat...
Semasa sidang media kedua, Balasubramaniam menyatakan bahawa beliau 'dipaksa' (under duress) membuat SD pertama - ramai yang fikir bahawa Anwar terlibat -- dan jika ya, ini menambahkan kemungkinan bahawa Anwar adalah bersalah membuat liwat itu..mmm

Anwar lawan Najib..
Najib lawan Anwar...
Anwar lawan Ketua Polis Negara dan Peguam Negara...

Kita beralih, dan melihat kepada keadaan sebelum semua ini berlaku...

BN dan UMNO
-- SAPP telah berani menyatakan bahawa hilang kepercayaan dengan PM dan kerajaan
-- PM kata ada perjanjian peralihan kuasa dengan Najib (Najib tidak keluar dengan pasti mengesahkannya dan menyatakan bahawa dia akan tunggu dan tidak akan bertanding Presiden UMNO..)
---Ada orang menyatakan bahawa Najib tengah kempen untuk mendapatkan pencalunan untuk menjadi Presiden
---Ku Li menyatakan bahawa dia sedia jadi Presiden..
---Di Trenganu, jelas Menteri Besar kini dan ahli tidak mahu dengar PM semasa krisis MB di Trengganu
---Sama juga di Perlis ...

BN dan Pakaitan Rakyat
--- Anwar menyatakan bahawa ada MP akan lompat dan PR akan membentuk kerajaan Persekutuan selepas 16 Sepotember...
---Pimpinan MCA tidak mahu masuk kabinet
---Pimpinan MIC tidak mahu masuk kabinet
---Pimpinan Gerakan tidak berada dalam kabinet
---Ahli BN di Sabah terbuka menyatakan ketidak puas hati mereka dalam beberapa perkara - termasuk jawatan kabinet, dsb..
---Rakyat cukup marah dengan tindakan kerajaan menaikkan harga minyak - menjadikan harga semua barang naik...(dan sudah berani protes di sana dan di sini...

Selepas, isu Anwar-Najib-Liwat-Bunuh ini timbul, protes harga naik pun tukar tumpuan kepada Anwar (sama ada dianiyai lagi atau tidak....). Ya, inilah yang dilapurkan sebagai apa yang diutarakan pada 6/7/2008 di Stadium di PJ oleh Anwar, Lim Kit Siang (berasaskan lapuran berita....)

Siapakah yang beruntung daripada apa yang berlaku? Siapakah yang mendapat beberapa waktu untuk berihat...daripada membela serangan pada dirinuya dan cara pentadbirannya??

Siapakah di belakang isu tersebut? Saiful pi jumpa Najib selepas kejadian sebelum buat lapuran. Balasubramaniam datang jumpa Anwar... Siapakah 'master-mind'?

Masih lagi, Anwar lawan Najib-----Najib lawan Anwar....mmm

Dia yang diam tersenyum mungkin Abdullah Ahmad Badawi sama ada beliau adalah 'master-mind' atau tidak....

Adakah Najib kini akan menutup hasrat mahu mencabar Abdullah untuk jawatan Presiden...dan akan kini dengan kuat memberikan sokongan kepada Abdullah terus jadi Presiden sehingga sedia melepaskan kuasa kepadanya mungkin dalam masa 10 tahun...mmm

Kita boleh hanya membuat spekulasi dan menunggu apa yang akan berlaku selepas ini..

Hanya seorang yang terus dalam usaha menunjukkan kegagalan Abdullah Ahmad Badawi dan kerajaannya -- dia adalah bekas PM..

No comments: